Українська
Замовити зворотній дзвінок
info@a-office.com.ua
Напишите нам
Головна»Блог»Що таке офіс Open Space? Його переваги та недоліки

Open space - це поширений тип планування офісного простору, що передбачає загальне розташування робочих столів в приміщенні (без явного зонування). Таку організацію робочого простору вперше застосували в американських офісах в 1960-х роках. Автором ідеї став архітектор Денк Даффі. Він об'єднав усіх співробітників компанії у великому приміщенні і виділив керівнику окремий кабінет. Таке планування сподобалася іншим компаніям і вони почали масово переходити на неї.

Невеликі перегородки - це єдині обмеження, які можуть бути в офісах Відкритий Спейс. Таке планування вкрай популярна в західних країнах. Поступово на неї переходять і українські компанії. Тому що бачать явні плюси такого зручного способу організації робочого простору.

Переваги офісів Open Space

офисы Open Space

Знаходження в таких приміщеннях підвищує рівень комунікабельності персоналу. Для вирішення робочого моменту достатньо звернутися до колеги-фахівця, що сидить поруч або поблизу них. Це набагато зручніше, ніж шукати співробітника по всіх кабінетах. На це йде час. Питання вирішується довше. ККД співробітників падає. Тому краще бути в одному приміщенні і швидше долати виникаючі робочі труднощі. Інші переваги Open Space планування:

  • Вона дозволяє вмістити набагато більше співробітників в порівнянні зі звичайним офісом.
  • Сприяє зняттю психологічних бар'єрів між клерками. Регулярне спілкування під час роботи розкріпачує людей і робить їх більш відкритими.
  • Дозволяє економити на облаштуванні меблів і розташуванні персоналу. Для молодої компанії, що розвивається зниження поточних витрат вкрай необхідно.
  • Спрощує процес контролю за трудовою діяльністю персоналу. Керівник може спостерігати відразу за всіма співробітниками.
  • Виключає поширення пліток.
  • Прискорює адаптацію нового співробітника. Він швидко вливається в загальний потік і добре налагоджує спілкування з колегами (це стосується і інтровертів).
  • Допомагає всім працівникам постійно залишатися в курсі справ. До них приходить розуміння того, до чого саме рухається компанія і які методи використовує для досягнення поставлених цілей.
  • Дуже добре підходить для штату співробітників, щодня виконує рутинну роботу - вчинення, так званих, холодних дзвінків, обробка великих обсягів даних, прийом заявок від клієнтів. При цьому в плануванні Open Space не зможуть продуктивно працювати люди творчих професій і особи, трудова діяльність яких пов'язана з вирішенням важких розумових завдань.

Офіси Open Space в Києві можуть мати різне  зонування - місце для колективної праці, проектна зона для невеликої фокус-групи, переговорна зона.

Недоліки офісів з відкритим плануванням

В Україні є багато компаній, які не поспішають прощатися c кабінетної плануванням і переходити на Open Space. Це пов'язано з тим, що відкрите планування має ряд недоліків. Наприклад, вона виключає наявність особистого простору у співробітника. Навіть перебуваючи з самому дружному колективі, хочеться усамітнитися на невеликий проміжок часу (така природа людини). Інші недоліки Відкритий Спейс:

  • сильно відволікає шум (розмови співробітників по телефону, робота на клавіатурі, функціонування оргтехніки та ін.);
  • можуть легко виникнути розбіжності між колегами;
  • збільшується ризик захворювання вірусом або інфекцією завдяки тісному спілкуванню зі співробітниками;
  • падає здатність до запам'ятовування великої кількості інформації (через відволікаючих чинників);
  • для деяких співробітників красивий вид з вікна не доступний протягом всього робочого дня;
  • складно створити однаково хороші умови роботи для всього персоналу;
  • потрібно постійно узгоджувати з колегами режим використання офісної оргтехніки.

Тому вам, як роботодавцю слід не поспішаючи зважити всі за і проти такої інноваційної планування.

Як не втратити ефективність в Open Space?

Якщо правильно організувати роботу, то вдасться уникнути загального падіння ККД. Як це зробити? Наприклад, не варто створювати одне єдиний простір. Потрібно обов'язково зонувати його за допомогою правильного розташування меблів, раціонального підбору кольорової гами, вірного розташування освітлювальних приладів і монтажу невеликих перегородок.

Також допомогти зі збереженням ефективності може рішення по візуальному виділенню переговорної або проектної зони. У ній вдасться прийняти важливий дзвінок і спокійно поспілкуватися з колегами на тему проекту, який довірив начальник.

Ще величезне значення має інтер'єр офісу з відкритим плануванням. Він не повинен бути строкатим, надто яскравим і аляпісто. Співробітники будуть відволікатися на таке оформлення. А ось живі рослини - це відмінний варіант. Вони підвищать продуктивність персоналу і будуть радувати своєю красою протягом усього робочого дня.

Щоб не втратити ефективність, не забудьте розташувати оргтехніку подалі від робочих зон. Тоді їх інтенсивна робота не буде відволікати ваших співробітників від важливих справ.

Правила поведінки в офісі Open Space

В цей статті ми вже поговорили про недоліки відкритого планування. Як виявилося, їх досить багато. Позбутися від них не вийде, але за рахунок правильної поведінки співробітників вдасться мінімізувати ці недоліки.

Для початку складіть список вимог до персоналу і загальні правила. Перевірте їх ефективність на ділі і почніть поступово впроваджувати в роботу персоналу. Це дисциплінує кожного співробітника, зменшить розбіжності всередині колективу і створить обстановку, що ідеально підходить для конструктивної творчої діяльності. Види можливих правил для персоналу офісу з відкритим плануванням:

  • Особисті питання слід вирішувати по телефону в переговорній або їдальні зоні, щоб колеги не відволікалися.
  • Купуйте беруші, щоб сконцентруватися на роботі.
  • Слухайте музику і дивіться відео в навушниках.
  • Чи не розмовляйте занадто голосно.
  • Не використовуйте сильні духи, коли готуєтеся відправиться на роботу.
  • Прийом їжі здійснюйте строго в їдальні зоні.
  • Телефон поставте на вібрацію або ж на тихий дзвінок, щоб мелодія не відволікала колег.

Пункти правил можуть бути різними. Їх можна додавати або змінювати на основі колегіального рішення. Наявність таких норм обов'язково, якщо ви хочете нівелювати всі мінуси Open Space планування.

Часті помилки в організації офісу типу Open Space

Офіс з відкритим плануванням підійде для вашої компанії, якщо в ньому все правильно організувати. Багато припускаються помилок на цьому етапі. Вони не створюють зон для неформального спілкування співробітників. Постійна атмосфера офіціозу стомлює і дратує клерків. Їм необхідно поспілкуватися один з одним на абстрактні теми, щоб мозок відпочив. Інші популярні помилки в організації офісу:

  • не продумана система вентиляції (в приміщенні постійно душно);
  • немає місця для куріння (до речі, дизайнер Артемій Лебедєв легко вирішив цю проблему для свого Open Space офісу - він дозволив працівникам курити на робочому місці, пояснюючи це тим, що люди витрачають багато часу на походи в курилку);
  • немає можливості управляти системою кондиціонування та опалення;
  • присутність в офісі шумно працює оргтехніки;
  • освітлення не до кінця продумано (десь світліше, а десь темніше);
  • візуальне оформлення нераціональне;
  • відділи поєднані неправильно;
  • присутність відчуття нагромадження через великий щільності розташування робочих місць;

Ще одна помилка - це неправильне розташування столів. Через це важко переміщення співробітників по офісу з відкритим плануванням.

Як правильно організувати Open Space?

У всьому приміщенні повинен бути присутнім яскравий і насичений світло. Обов'язково використовуйте оригінальні колірні рішення для того, щоб підкреслити фірмовий стиль компанії. Сміливо розділяйте наявний простір на зони, це позитивно вплине на трудовий процес.

Надайте можливість співробітникам контролювати параметри системи, що відповідають за мікроклімат в офісі. Для цього купите пульти управління, терморегулятори, що відкриваються вікна, індивідуальні дифузори, вентилятори з декількома режимами роботи.

Передбачте розташування стаціонарних або мобільних перегородок. Галасливі відділи розташуйте віддалено один від одного. Створіть умови для зручного зберігання документів. Подбайте про візуальному оформленні приміщення.

Не знаєте, як взяти в оренду Відкритий Спейс офісу в Києві? Наша професійна консалтингова компанія допоможе вам.

Написати коментар
Район міста
 
Площа (м2)
Шукати за назвою БЦ
Клас об'єкта
Станція метро
 
Ціна $/m2
Скинути всі фільтри
Показати більше варіантів пошуку
Підпишіться на нові властивості, що відповідають цим параметрам.
повернутися
Заявка на відбір пропозицій
Надішліть нам свої побажання, і наші експерти підберуть для вас потрібний об’єкт.
Написать директору
Тут Ви можете написати директору.