Українська
Замовити зворотній дзвінок
info@a-office.com.ua
Напишите нам
Головна » Блог » Секрети продуктивності найуспішніших світових компаній
Oct
19

Секрети продуктивності найуспішніших світових компаній

Автор: Дубовик Анна - експерт з комерційної нерухомості

Будь-яка сучасна компанія прагне збільшити свою конкурентоспроможність в певній галузі. Для цього застосовуються різні методи. Найефективнішою з них є оптимізація праці співробітників або поліпшення їх продуктивності. Цей метод вкрай популярний в европейських країнах, в Америці і в Японїї. 

У США існує навіть ціла система вимірювання показника продуктивності - the Total Productivity. Її суть - враховується продукцїї, кількість вихідної сировини та число виробленої продукцїї.

Для чого ще потрібно знати точний показник продуктивності праці? Він допомагає порівняти діяльність компанїї з конкурентами, скласти стратегічний план розвитку, сформувати конкрентні цілі на найближче майбутнє та зрозуміти, як управляти персоналом.

Існують різні інструменти підвищення продуктивності праці співробітників. Впровадження нового обладнання, підвищення кваліфікацїї персоналу, мотивація працівників (скорочення трудового дня, заохочення за якісну роботу, оплата проїзду, премїї), ефективна дисципліна, позитивний настрій, організаця зручного робочого місця (правильно підібрана колірна палітра в офісному приміщенні).

Основні підходи до оптимізацхх праці-східний (японський) та західний (європейський). Вони  можуть використовуватися підприємствами різного призначення - виробничого, сільськогосподарського, промислового, вузькоспеціалізованого, багатопрофільного, адміністративно-господарського та ін.

Східний підхід передбачає оптимізацію методів трудової діяльності - дослідження проблеми та створення нової інструкцїї. Коли співробітники почнуть працювати по ній, зміняться існуючі нормативи і їх чисельніть. Вектор японського підходу прагне знизу-вгору, тобто від способів оптимізаціі до кінцевих цілей. 

Західний підхід передбачає кардинально інший метод оптимізацїї - сопчатку позначається найбільш досяжна мета для підприємтсва, а вже потім вживаються заходи для її реалізацїї.

Більш докладно про східний (японський) підхід.

Відповідно до цього підходу компанія розглядається як цілісна система взаємопов'язаних між собою процесів - ліквідація втрат, залучення персоналу, управління запасами, вбудована якість. Все це реалізується за допомогою перевірених інструментів - Поки-Йорке, 5S, Канбан, Кайдзен. А також за допомогою корпоративної культури підприємтсва, сфокусованої на колективному вирішенні виниклої проблеми.

Східний підхід склад релізувати в Європейських країнах. Тому що є дефіцит лідерства, недолік необхідних навичок, опір усталеною корпоративної культури, нерозуміння співробітниками нових методів і стратегій, які вводяться в рамках Lean-перетворення.

В Японїї цей підхід ідеально прижився задяки сперцифічний менеджерської кульртури. Наприклад, співробітники компанїї типу 4F2 (консенсусної) швидко перебудовуються і починають працювати за новим регламентом. При цьому вони люблять докладні інструкцїї - коли короткий за тривалість робочий процес описуєтья на кілько сторінок. 

Японські працівники готові до спільного пошуку оптимальних рішень. Вони завжди діють  узгодженню і як одна команда. Якщо впроваджується нова норма або нове правило, то жоден працівник не порушує її/його.

У Європейської культури введення управліньскої діяльності трохи інша. Тут на перший план ставлять не регламенти та докладні інструкцїї, а виконавців (співробітників, конкертних людей).

Наприклад, керівники японської компанїї сильно занепокоїлися рівнем продуктивності конкеретного відділу. Вони направляють наступне прохання персоналу - прийняти до уваги цю проблему. 

Колектив обговорює її та шукає основны причини падіння продуктивності. Потім приймаються норми і правила на підставі проведених досліджень. З моменту поновлення регламенту всі співробітники починають дотримуватися кожен його пункт. 

 

Більш докладно про західний підхід. 

Він складається з системи вимірювання та бенчмаркінгу. При вимірах основними показником є ОЕЕ. Це значення, що визначає ефективність використання виробничих фондів. Воно складається з 3-х ключових складових:

  • тривалість простого наявного обладнання;
  • швидкість виконання роботи;
  • відсоток придатних виробів та коефіцієнт браку.

Після отрмиання всіх даних по ОЕЕ компанія порівнює їх з показниками конкурента, у якого аналогічне обладнання. Другий шлях- оримані значенн порівнюються з максимально можливими показниками, який можна здійснити тільки при граничній експлуатацїї наявного обладнання. Таким способом компанія дізнається з якою метою їй потрібно досягти.

Пілся позначення цілей можна приступати до виявлення причин низької продуктивності праці і до планування змін. Найбільш поширені причини:

  • невірна послідовність операцій;
  • використання зайвих потужносетй обладнання;
  • неправильне розташування верстатів на об'єкті;
  • помилковий розподіл обов'язків між співробітниками;
  • неоптимальна кількість працівників;
  • неповне використання виробничих потужностей.

Найчастіше в европейських компаніях займаються вимірюванням та оптимізацією праці, фахівці, які не входять в штаб. Це наймані менджери, які мають досвід у вирішенні проблем, пов'язаних з низькою продуктивніст. Причина проста - свої фахівці не бажають вводити нові зміни з метою підвищення продуктивності.

Суть західного підходу - спочатку потрібно зібрати інформацію та сконструювати зміни, а вже потім залучити персонал.  Суть східного підходу - безперервне поліпшення регламенту співробтниками фірми. В цьому випадку командний підхід відіграє найважливішу роль.

Тобто, якщо ваше підприємство не готове глибоко вивчати причини низької продуктивності і проводити масштабні перетворення в роботі персоналу, то потрібно керуватися принципами европейського (західного) підходу, вибираючи досяжні цілі. Якщо ж  ви готові до серйозного аналізу і перетворення, то дійте згідно зі східним підходом. 

 

Секрети продуктивносты від відомих підприємців

Часто продуктивній роботі заважають постійні комунікацїї - проведення нарад, спілкування по телефону. Білл Гейтс та Ілон Макс радять керівникам компаній вести діалог з підлеглими по електронній пошті. Таким способом можна  заощадити багато чачу та витрати його на рішення більш серйозних завдань.

Також знамениті бізнесмени рекомендують співробітникам і їх начальникам постійно працювати над собою Оптимізацїї немає меж. Цю тезу озвучив і засновник Facebook Марк Цукерберг.

Він, до речі, не витрачає свій час на побутові проблеми. Ходить у звичайній футболці, що не заморочуючись над своїм зовнішнім виглядом. Марк більше націлений на вирішення серйозних проблем.

Стів Джобс 

У плані одягу Ства був невибагливим. Він завжди носив одне і те ж - окуляри від Lunor (оправу для них зробив Роберт Марк), водолазка від японського кравця Міяке, джинси Levis, кросівки New Balance. 

Такого ж принципц дотримувався і Альберт Ейнштейн. Він незмінно ходив у сірому костюмі і не причісувався. Наш сучасник - політик Барак Обама завжди ходить в чорному або сірому костюмі. Основний посил - не потрібно витрачати час на пошук стильних речей.

 

Білл Гейтс

Мільярдер рекомендує завжди концентруватися на одному завданні а перемикати свою увагу на другу тільки після знаходження рішення. Тому що людський мозок не може одночасно думати над вирішенням відразу декількох проблем. Багато бізнесменів намагаються будти багатозадачними, але в результаті не можуть знайти оптимальних рішень ні по одній з проблем.

Біограф Кел Ньюпорт написав про те, що Білл Гейтс має дивовижну здатність - він концентрується на одній або двох завданнях протягом довгого часу. Завдяки цьому бізнесмен заробив ціле багатство.

 

Уоррен Баффет 

Його стратегія підвизщення продуктивності праці складається з трьох кроків. Спочатек потрібно сформувати список з 25 завдань, які потрібні вирішити. Потім слід вибрати з них 5 найбільш важливих і сконцентруватися на вирішенні цих завдань.Тільки після цього можна приступати до вирішення решти 20 завдань зі списку. Перевага такої стратегїї - при концентрацїї на найбільш значних завданнях можна домогтися більшого.

 

Ілон Маск 

Рекомендує починати день з найбільш актуальної і важливої проблеми. Він наприклад, відправляє електронні листи начальникам відділів, щоб вони могли без уповільнень продовжити виконання поставленого завдання. Інші поради відомого бізнесмена:

  • потрібно постійно обмірковувати прийняті раніше рішення і шукати більш ефективні варіанти (петля зворотного зв'язку);
  • необхідно завжди виявляти першопричини і базові істини, щоб сформувати власне рішення;
  • завжди слід пакетировать завдання (наприклад, відповідати на електронні листи під час ділової зустрічі);
  • потрібно працювати з календарем (вирішуйте завдання відштовхуючись від часу);
  • завжди ставте самі амбітні цілі

Також Ілон Маск радить завжди приймати невдачі і аналізувати їх, не вести діалоги про щось великому, відчувати інших, сприймати нові складності як можливість для розвитку нових навичок, бути наполегливим і постійно вчитися.

Перед вирішенням завдань щодо підвищення продуктивності праці, багатьом бізнесменам необхідно створити оптимальні умови праці свого персоналу. Тобто потрібно підібрати відповідне приміщення і правильно організувати робочий процес.

Якщо ви хочете взяти в оренду офіс в Києві, але не знаєте з чого почати, зв'яжіться з нашою консалтинговою компанією. Ми надаємо послуги в сфері нерухомості. Допомагаємо бізнесменам зняти приміщення в бізнес-центрах Києва. Відштовхуємося від безлічі критерїїі при виборі офісу. Ми також запропонуємо вам пораду в питанній вибору приміщення в бізнес-центрах класу A. Чи не є брокерським агентством.

Написати коментар
Місто
 
Район міста
 
Станція метро
 
Шукати за назвою БЦ
Клас об'єкта
Площа (м2)
Ціна $/m2
Скинути всі фільтри
Показати більше варіантів пошуку
Підпишіться на нові властивості, що відповідають цим параметрам.
повернутися
Заявка на відбір пропозицій
Надішліть нам свої побажання, і наші експерти підберуть для вас потрібний об’єкт.
Написать директору
Тут Ви можете написати директору.